RSS
 

Klasa o profilu „Pracownik Call Center”?

24 Kwi

Call-Center2Jeśli ministerstwa się zgodzą, szkoły zaczną uczyć telemarketingu. Branżowe stowarzyszenie ma plan rewolucji w nauczaniu. Nowością ma być utworzenie szkół przygotowujących do bycia pracownikiem Call Center.

Wniosek w tej sprawie już trafił do Ministerstwa Rozwoju. Złożyło go Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, które reprezentuje podmioty działające na krajowym rynku.

– Chcemy, żeby zawód pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego – mówi dziennik.pl Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy stowarzyszenia. Do tej pory zawód ten wpisany był na listę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

– Czekamy, miejmy nadzieję na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Jeśli tak się stanie – a przedstawiliśmy za tym szereg argumentów – to przed rynkiem pojawi się szansa, żeby wzmocnić ten obszar i kształcić chętnych, którzy uzyskiwaliby tytuł technika – dodaje Marcin Sosnowski.

– Jak można konsultanta call center szkolić 3-4 lata? – dopytuję. – Wiedza, jak kompetentnie i sprawie obsługiwać klientów, jest dość szczegółowa – zapewnia dyrektor wykonawczy SMB. I wylicza: – Oprócz tak oczywistych umiejętności, jak np. komunikacja i praca w stresie, w grę mogłyby wchodzić nauka języków obcych, wiedza z zakresu praw konsumenta i np. ochrony danych osobowych, a także zagadnienia związane z obsługą komputera, w tym znajomość systemów informatycznych typowych dla branży call center.

Stowarzyszenie nie tylko przygotowało swój wniosek, ale też opracowało podstawę programową do nauczania. Przyjrzało się także literaturze obecnej istniejącej już rynku – niewykluczone, że w przypadku pozytywnej decyzji ministerstwa, konieczne będzie napisanie nowego podręcznika do tego przedmiotu.

Kiedy zapadnie w tej sprawie decyzja, jeszcze dokładnie nie wiadomo. Jednak wniosek, który dostało Ministerstwo Rozwoju, musi teraz zostać zaopiniowany od strony merytorycznej, a następnie przesłany do Ministerstwa Edukacji Narodowej. To ono ostatecznie podejmie decyzję na ten temat.

Dodajmy, że pracownicy Biura Podróży po części też pracują jako obsługa Call Center. Wiedzą o tym nasi Praktykanci, którzy są uczeni rozmowy telefonicznej z klientami. Zatem jest to jak najbardziej ciekawy i interesujący pomysł. Na rynku są już książki polskich wydawców napisane przez polskich autorów jak np. „Pracownik Call Center” Autor: Amelia Marczyńska, wydawnictwo Ekonomik. Bardzo ciekawa książka z której korzystamy podczas szkolenia naszych Praktykantów i którą sami polecamy.

Na podstawie: Dziennik.pl, Dorota Kalinowska

 
 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Zostaw odpowiedź

 

 
 

statystyka